ما هستیم تا شما سالم بمانید.

پزشکی

فواید سرکه سیب

افزودن یک قاشق سرکه سیب به یک سوم فنجان آب و شستشوی دهان با این ترکیب برای مدت زمان ۲۰ ثانیه به برطرف کردن بوی بد دهان کمک می‌کند. اما در این مطلب بررسی شده که مصرف این خوردنی در هنگام صبح چه فوائدی برای

سرکه معمولی افزون برداشتن آنتی‌بیوتیکهای طبیعی، پس از تخمیر دارای اسید آمینه‌های بیولوژیک می‌شود، در صورتی که در سرکه مصنوعی این ماده مهم وجود ندارد.

سرکه طبیعی ناظم متابولیسم بدن می‌باشد، چون ترشح بزاق را زیاد می‌کند، ترشح بزاق از نظر علم بیوشیمی، دارای مقدار زیادی مواد پروتئینی (آلبومین) است که غذا را بهتر حل و هضم می‌کند. همچنین اختلاط سرکه با بزاق دهان، از دندانها در برابر فساد حفظ می‌کند.

خواص سرکه

افزایش سلامت مو

از سرکه سفید بعنوان یک محصول طبیعی مراقبت از مو استفاده کنید. برای داشتن مویی نرم و سالم، آن رابه یک نرم کننده خوب اضافه کنید. سرکه سفید بـه درمان شوره سر نیز کمک میکند.


درمان گلودرد

گلو درد شـما را اذيت میدهد؟ سرکه سفید در تسکین این بیماری بشما کمک میکند. در واقع سرکه برای درمان برخی بیماری‌ ها از جمله مشکلات مربوط بـه گلو مفید اسـت. با اضافه کردن یک قاشق چایخوری سرکه سفید بـه آب و غرغره کردن آن، گلودرد خودرا تسکین دهید.


افزایش سلامت پوست

برای سلامت و زیبایی پوست و موی خود از سرکه سفید استفاده کنید. وجود استیک اسید و آلفا هیدروکسی اسید، بـه التیام رنگ پوست و کوچک کردن منافذ کمک میکند. برای مرطوب کردن پوست، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب رابه آب حمام اضافه کنید.

مصرف دارویی

از سرکه در کشور چین به عنوان نوعی داروی خانگی استفاده می‌شود. معمولاً سرکه را برای جلوگیری از پخش ویروس سارس و ذات الریه مورد مصرف قرار می‌دهند؛ بنابراین سرکه خاصیت ضد ویروسی دارد.

همان‌طور که می‌دانید، هیدروژن برای نابود کردن باکتری و ویروس‌های مواد غذایی پیش از نگهداری غذا در یخچال به کار می‌رود. برای تهیه افشانه‌هایی (اسپری‌هایی) که به منظور کنترل بیماری ذات الریه، معمولاً در قاره آسیا مورد استفاده قرار می‌گیرند، ۵ درصد اسید استیک و ۳ درصد هیدروژن را با هم مخلوط می‌کنند.


دیگر خواص سرکه

- کمک به کنترل قندخون.

- کاهش میزان باکتری سمی سالمونلا در غذا.

- افزایش نسبی توانایی کاهش وزن.

همچنین محققان دانشگاه شیکاگو معتقدند سرکه سیب دارای خواص زیر نیست:

- کنترل فشارخون بالا.

- پیشگیری یا درمان سرطان.


فوائد مصرف سرکه سیب به هنگام صبح :

سم‌زدایی از بدن:

مصرف سرکه سیب هنگام صبح به پاکسازی کبد و سم‌زدایی از بدن کمک می‌کند. با مصرف این ترکیب می‌توان بدون صرف هزینه‌های بالا مواد سمی و مضر را از بدن خارج کرد.


بهبود هضم غذا:

مصرف این ترکیب اسیدی در صبح تعادل PH معده را حفظ کرده و موجب می‌شود هضم مواد غذایی بهتر انجام شود. همچنین می‌تواند نفخ معده را کاهش داده و از رفلاکس اسید معده جلوگیری کند.

کاهش سطح قند خون: بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف دو قاشق از این مایع ترش در کنار یک وعده تنقلات در مقایسه با مصرف تنقلات همراه با آب می‌تواند به کاهش سطح قند خون منجر شود.


تقویت سیستم ایمنی:

یکی از فوائد اصلی مصرف مداوم سرکه سیب تقویت سیستم ایمنی است. سرکه سیب ترکیبی اسیدی دارد بنابراین باکتری‌ها را پیش از آنکه در بدن موجب سرماخوردگی یا سرفه شوند از بین می‌برد.


تقویت انرژی:

تاثیر سرکه سیب بر میزان انرژی بدن همچون سیستم ایمنی است. این مایع خاصیت قلیایی دارد و میزان انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.


خطرات و عوارض جانبی سرکه سیب

عوارض جانبی :

مصرف مقادیر کوچک سرکه سیب، عموما بدون مشکل می باشد. اما مقادیر زیاد و یا مصرف طولانی مدت می تواند خطراتی در پی داشته باشد. مصرف سرکه سیب خالص و مخلوط نشده با آب می تواند باعث ساییده شدن مینای دندان و سوختن دهان و گلو شود.


خطرات مصرف سرکه سیب :

زنانیکه پوکی استخوان دارند، باید با احتیاط سرکه سیب مصرف نمایند. مصرف مرتب سرکه سیب می تواند باعث کاهش تراکم استخوان شود. از آنجاکه سرکه سیب می تواند باعث تغییر سطح انسولین شود، افراد دیابتی باید سرکه سیب را با مشورت پزشکشان مصرف نمایند.


تداخلات :

افرادیکه ملین، دیورتیک و داروی بیماری های قلبی و دیابت مصرف می نمایند، باید قبل از مصرف سرکه سیب با پزشکشان مشورت نمایند.

همچنین بخوانید:

آشنایی با خواص شاهدانه
مشاوره و معاینه قبل از بارداری را جدی بگیرید
درمان حمله قلبی

تمیز کردن وسایل خانه با سرکه:

  1. یک فنجان سرکه سفید را در لباسشویی یا ظرفشویی بریزید و ماشین را روشن کنید؛ این کار باعث می‌شود جرم‌های داخل ماشین از بین برود و ضدعفونی شود.
  2. داخل یک سطل آب گرم کمی سرکه بریزید و جرم کاشی‌ها را با آن از بین ببرید. (به غیر از سنگ)
  3. یک قوطی سرکه را شب در سرویس‌های بهداشتی بریزید و بگذارید تا صبح بماند؛ تمام جرم سرویس‌ها را از بین می‌برد.
  4. مبلمان چوبی قدیمی را با دستمالی که از سرکه سفید مرطوب شده پاک کنید.
  5. یک کاسه سرکه مخلوط با آب را در ماکروفر قرار دهید و ماکروفر را به مدت 5 دقیقه روشن کنید سپس با دستمال داخل آن را تمیز کنید؛ ماکروفر تمیز و ضدعفونی می‌شود.
  6. با مخلوط سرکه، آب گرم و برس می‌توانید موکت‌ها و فرش‌ها را برق بیاندازید.
  7. ظروف استیل یا شیرآلات استیل با سرکه سیب براق می‌شوند؛ مخلوط آب و سرکه را بر روی ظروف و شیرآلات استیل بریزید و چند دقیقه بعد آنها را بشوئید.
  8. برای شستن شیرآلاتی از کروم باید یک حوله را به سرکه آغشته کنید و آنها را تمیز کنید.
  9. جا مسواکی را با سرکه بشوئید.
  10. کتری را از سرکه پر کنید و بگذارید نیم ساعت بجوشد تا داخل آن تمیز شود.
  11. ظروف چرب را با مخلوط آب گرم، سرکه و مایع ظرفشویی بشوئید.
  12. در مرحله آخر شست و شوی لباس در لباسشویی می‌توانید یک لیوان سرکه داخل ماشین بریزید تا هر نوع باکتری موجود در لباس و ماشین از بین برود.
  13. سرکه سفید لباس‌ها را خوش بو می‌کند، لباس سفید را براق می‌کند و مانع ایجاد الکتریسیته لباس می‌شود.
  14. منبع: hakimbashi

[ بازدید : 95 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 31 فروردين 1400 ] [ 14:06 ] [ salamat ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]