ما هستیم تا شما سالم بمانید.

پزشکی

دردی در بارداری که اشک تان را در می آورد + علائم

نتیجه تصویری برای دردی در بارداری که اشک تان را در می آورد + علائم


دردهای شایع و مهم در بارداری

در دوران بارداری وضعیت فیزیولوزیکی مادران دچار تغییر می گردد و در طی 9 ماه بارداری، آنها دردهای متفاوتی را تجربه می کنند. درباره علل درد شکمی در دوران بارداری یاد بگیرید و بفهمید که آیا علائم شما طبیعی هستند یا خیر، یا نیاز به توجه فوری به پزشک دارند یا خیر.

برخی از دردهای شکمی در دوران بارداری طبیعی هستند:به هر حال، اندام های شما به طور مداوم در حال تغییر هستند، رحم در حال گسترش است و رباط ها در حال رشد می باشند و من بیماری صبحگاهی را فراموش نمی کنم اما درد شکمی در دوران بارداری می تواند بسیار جدی تر باشد.


با راهنمای خود مشورت کنید تا یاد بگیرید چطور دردهای خود را رمزگشایی کنید، وقتی زمان بگذارید که پزشک را صدا بزنید و علائم ساده را به دست آورید.

برخی علل بی ضرر درد شکمی در دوران بارداری چیست؟

موارد جدی از درد شکمی در دوران بارداری چه هستند؟

چه زمانی باید به مشاهدات خود فکر کنم؟

آیا کاری هست که بتوانم برای تسکین ناراحتی شکم در طول دوران بارداری انجام دهم؟


برخی علل بی ضرر درد شکمی در دوران بارداری چیست؟

از یبوست تا دور کردن درد رباط، در اینجا برخی از عاملان رایج هستند که باعث درد و درد شکمی در طول دوران بارداری می شوند. اگر دردی که تجربه می کنید ادامه داشته باشد، و یا اگر علائمی از قبیل خونریزی و یا درد شکم قوی داشته باشید، با پزشک خود کنترل کنید.


انواع درد شکم در بارداری ؟

12 درد دوران بارداری و بررسی علل و علائم هر یک

1.رحم رو به رشد شما:

وقتی رحم رشد می کند، روده شما جابجا می شود، که می تواند منجر به حالت تهوع، احساس راحتی کامل، یا خارش در شکم شود.راه حل؟ وعده های غذایی بیشتری داشته باشید، به طور منظم ورزش کنید، استراحت کنید، و مثانه تان را اغلب خالی کنید.


2.درد رباط گردنه رحم:

بعضی اوقات وقتی رحم بزرگ تر می شود, رباط ها – دو رباط بزرگ که از جلوی رحم و پایین به کشاله ران حرکت می کنند امتداد دارد. شما ممکن است این احساس را به عنوان ناراحتی پایین تر از شکم احساس کنید که به کشاله ران امتداد می یابد.

ممکن است وقتی شما موقعیت را تغییر می دهید, مانند چاقو زدن شدید باشد. این معمولاً در سه ماهه دوم شروع می شود و به خودی خود حل می شود, اما اگر شما به شدت ناراحت هستید از متخصص خود بپرسید – که اگر می توانید استامینوفن مصرف کنید.


3.گاز معده و یبوست:

متاسفانه یبوست و گاز معده، اغلب بخشی از دوران بارداری هستند.پروژسترون هورمونی است که در دوران بارداری افزایش می یابد, عملکرد کلی دستگاه گوارش شما را کاهش می دهد و باعث می شود که مواد غذایی به کندی از آن عبور کنند.

برای مبارزه با یبوست, نوشیدن مقدار زیادی آب و خوردن غذاهای غنی از فیبر. اگر این مشکل را برطرف نمی کند, قابله و یا پزشک شما ممکن است یک نرم کننده عسلی و یا یک مکمل فیبر را برایتان توصیه کند.


درد های بی خطر در دوران بارداری کدام اند؟

4.انقباضات باراکستون هیکس:

انقباض باراکستون هیکس با گسترش دهانه رحم ارتباط ندارد. آنها باعث اذیت و آزار فرد می شوند، اما کلا خوش خیم و بی خطر هستند. ترفندش این است که این «انقباضات تمرینی» را از زایمان زودرس مشتق گرفته شده اند و فرق می کنند. انقباضات واقعی تمایل دارند که با هم نزدیک و نزدیکتر شوند.


اگر فرد بتواند حرف بزند، تلویزیون تماشا کند یا مطالعه کند، پس احتمالا این انقباضات برای زایمان واقعی نیستند. کمبود آب میتواند باعث انقباض باراکستون هیکس شود، بنابراین مطمئن شوید که مقدار زیادی مایعات می نوشید. اگر انقباضات ادامه پیدا کرد، یا مطمئن نیستید که آیا آنها باراکستون هیکس یا انقباضات واقعی هستند، با پزشک خود تماس بگیرید.


موارد جدی از درد شکمی در دوران بارداری چه هستند؟

بسیاری از زنان دوران بارداری سالمی دارند, اما مشکلات جدی می توانند توسعه یابند که نیازمند توجه فوری متخصص زنان و زایمان هستند.برخی از آلارم های قرمز برای مراقبت از آن ها شامل خونریزی, درد شدید, تب و اختلالات بینایی هستند.


5.حاملگی خارج رحمی:

حاملگی خارج رحمی یا لوله ای که در آن کاشت تخمک در جای دیگری از رحم قرار دارد, اغلب از هر 50 بایداری در یک بارداری رخ می دهد.در رویدادی غیر ممکن که بارداری خارج رحمی داشته باشید, ممکن است درد شدید و خونریزی شدید بین روزهای ششم و دهم بارداری را تجربه کنید ، زیرا لوله در معرض باد قرار می گیرد.


در بخش رازهای دوران بارداری در نمناک توضیح داده بودیم که زنانی که در معرض حاملگی خارج از رحمی قرار دارند, شامل آن هایی هستند که در گذشته یک حاملگی خارج از رحم داشته اند, یا جراحی لوله های رحمی, شکمی, لوله های رحمی را تجربه کرده اند, و یا آن هایی که مبتلا به اندومتریوز, یک لوله رحمی, یا یک عفونت لگنی هستند.


رحم غیرطبیعی و استفاده از روش های باروری مصنوعی نیز ریسک را افزایش می دهد.حاملگی خارج رحمی نمی تواند ادامه داشته باشد و نیازمند درمان فوری باشد.


اگر تست بارداری مثبتی داشته باشید، اما هنوز بارداری خود را با امتحان پزشکی تایید نکرده اید و تجربه درد شکم را تجربه کرده اید, باید فوراً توسط متخصص زنان و زایمان ارزیابی شوید. او می تواند یک دستگاه اولتراسونوگرافی برای تایید این که آیا تخمک در رحم کاشته می شود, انجام دهد.


6.سقط جنین:

زمانی که زنان در سه ماهه اول درد شکم را تجربه می کنند، همیشه باید نگران سقط جنین باشند.زیرا این واقعیت تاسف بار وجود دارد که بیش از 15-20 درصد حاملگی ها منجر به سقط جنین می شود.علائم سقط جنین شامل خونریزی و درد شکم است که می تواند ریتمیک یا شبیه به گرفتگی عضلات قاعدگی باشد.


7.زایمان زودرس:

اگر شما قبل از هفته 37 ام بارداری انقباضات منظم را تجربه می کنید و کمر درد مداوم دارید, ممکن است که زایمان زودرس داشته باشید. الان وقت منتظر بودن نیست- – به پزشک خود زنگ بزنید. انقباضات ممکن است با نشت مایع واژینال یا خون یا کاهش حرکت جنین همراه نباشد.


حتی افراد با تجربه در دوران بارداری سوم ممکن است قادر به توضیح دادن اینکه آیا انقباضات فقط به دلیل باراکستون هیکس هستند یا زایمان زودرس نیستند، به طوری که پزشک از بیماران می خواهند تا هر زمان که احساس انقباضات را دارند، به آنها بگویند.

شما ممکن است در نهایت به خانه برگردید زیرا این زنگ خطری است (دکتر کمبلیس می گوید که تا 30 درصد از زنان که در واحد تریاژ او نشان داده می شوند)، اما بهتر است ایمن بمانیم تا اینکه خطر کنیم.


کدام درد در بارداری نشانه زایمان زودرس است؟

چه دردهایی در بارداری خطرناک هستند؟

8.قطع ناگهانی جفت:

جفت شما منبع اکسیژن و مواد غذایی برای نوزادتان است. معمولاً بر روی دیواره رحم کاشته می شود و تا بعد از تولد نوزاد خود را جدا نمی کند. در موارد نادر ( از هر 200 تولد، 1 مورد), جفت می تواند از دیواره رحم جدا شود, عارضه خطرناکی است که در سه ماهه سوم بارداری شایع است.


رحم شما ممکن است سخت و مانند به سنگ تبدیل شود (اگر بر روی شکمتان فشار دهید) و ممکن است خون سیاه و قرمز نیز داشته باشید که لخته ندارد.


در برخی موارد, یک زن ممکن است زمانی که جفت خود را از یکدیگر جدا می کند, به کار خود ادامه دهد. اگر قطع خفیف باشد, ممکن است پزشک به بارداری اجازه دهد که زایمان را ادامه دهد و زایمان واژینال انجام دهد. زنانی که در معرض خطر ابتلا به این مشکل قرار دارند شامل افرادی هستند که دارای سابقه سرطان جفت, پره اکلامپسی و ترومای شکمی می باشند.


9.پره اکلامپسی:

پره اکلامپسی می تواند هر زمانی بعد از چند هفته بارداری رشد کند و به همین دلیل است که پزشک شما فشار خون را در هر قرار ملاقات چک می کند و با فشار خون بالا و پروتئین در ادرار مشخص می شود.


به دلیل فشار خون بالا رگ های موجود در رحم که جنین را با اکسیژن و مواد غذایی تامین می کند, رشد کودک ممکن است کند شود. هنگامی که پره اکلامپسی شدید است, ممکن است که با درد در قسمت فوقانی شکم و همچنین تهوع, سردرد, تورم همراه باشد. هر گاه تصور می کنید که شما پره اکلامپسی دارید، فوراً به زنان و زایمان خود زنگ بزنید.


10.عفونت مجاری ادراری (uti):

بیش از 10 درصد مادران باردار در طی دوران بارداری از عفونت مجاری ادراری (uti) رنج می برند. علائم معمول شامل میل ناگهانی به ادرار کردن, درد یا سوزش ادرار و دفع ادرار خونین است – اما برخی بیماران مبتلا به uti نیز درد شکمی را تجربه می کنند.

او اضافه می کند:» نگرانی در مورد عفونت ادراری در دوران بارداری این است که آن ها می توانند به عفونت در کلیه ها دست یابند که خطر زایمان زودرس را افزایش خواهد داد. » به همین دلیل است که پزشکتان هر بار تست ادرار را به شما توصیه می کند، تا علائم عفونت ادراری را بررسی کنند.

خبر خوب این است که اگر عفونت ادراری در اوایل تشخیص داده شود، درمان با آنتی بیوتیک ها آسان است.


11.آپاندیسیت:

وقتی رحم بزرگ تر می شود آپاندیس افزایش می یابد و می تواند نزدیک ناف یا کبد باشد و از آنجا که تشخیص می تواند به تاخیر بیافتد, این یکی از دلایلی است که زن در هنگام بارداری در معرض خطر مرگ قرار می گیرد. اگرچه نشانه معمول آپاندیسیت, درد در ربع تحتانی شکم شما است, وقتی باردار هستید ممکن است احساس کنید بالاتر است. علائم دیگر شامل کمبود اشتها, تهوع و استفراغ است.


12.سنگ صفرا:

سنگ های کیسه صفرا در زنان شایع تر هستند, به ویژه اگر آن ها اضافه وزن داشته باشند, در سنین باروری باشند یا سابقه سنگ داشته باشند.درد ناشی از سنگ صفرا در ربع فوقانی راست شکم, شدید است. در برخی موارد, درد ممکن است در اطراف و زیر تیغه شانه راست شما تابش کند.


کمردرد

کمردرد یکی از عوارض شایعی است که بیشتر خانم‌های باردار را گرفتار می‌کند. این درد معمولا قسمت پشت، سراسر باسن و پایین‌ ساق‌پا را دربرمی‌گیرد و معمولا با ایستادن‌ طولانی‌مدت، بلندکردن اجسامی که در این دوره سنگین‌ محسوب می‌شوند و خوابیدن نامناسب به‌خصوص در 3 ماهه آخر بارداری، تشدید خواهدشد. حتی کمردردهای خفیف اگر به ستون فقرات و لگن فشار بیاید، ممکن است بیشتر شوند.


بدن خانم‌های باردار اواخر 3ماهه دوم حاملگی هورمونی به نام ریلاکسین تولید می‌کند که تمام مفاصل و رباط‌ها را برای به دنیا‌آوردن کودک کمی شل خواهدکرد اما این موضوع باعث کمردرد می‌شود که برای برخی خانم‌ها، خصوصا هنگام جابجایی در خواب می‌تواند دردناک باشد. این هورمون همچنین باعث عدم استحکام مفاصل ران و به دنبال آن کمردرد در این دوران می‌شود.


ماساژ می‌‌تواند به تقویت ناحیه کمر‌ و کم‌شدن درد کمر کمک کند. می‌توانید از یک متخصص در زمینه انجام نرمش‌های مناسب کمک بگیرید. هنگام نشستن از وضعیت درست نشستن مطمئن باشید، از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند اجتناب کنید، تشک خیلی نرم‌ کمردرد این دوران را تشدید می‌کند و درنهایت از بلندکردن اجسام سنگین خودداری کنید.


بی‌خوابی

بی‌خوابی ممکن است در هر دوره‌ای از بارداری گریبان شما را بگیرد، اما آرامش کلید اصلی حل این مشکل است. هر وقت بی‌خوابی سراغتان آمد، دوش آب گرم بگیرید، یک فنجان چای بابونه بنوشید یا به تماشای یک برنامه تلویزیونی بنشینید تا خوابتان بگیرد. به هر حال با این عارضه کنار بیایید چون بعد از به دنیا آمدن کودک هم باز آن را تجربه خواهید کرد.


یبوست

در دوران بارداری هورمون پروژسترون در بدن ترشح می‌شود که اثر آرامبخشی روی خانم‌ باردار دارد اما همین هورمون می‌‌تواند عوارض جانبی برای مادر داشته باشد. پروژسترون باعث می‌شود دفع موادغذایی کندتر از حالت معمول انجام شود بنابراین دستگاه گوارش برای دفع دچار اختلال خواهدشد. بهترین راه مقابله با این عارضه، مصرف بیشتر مایعات، فیبر و سبزی‌هاست. می‌توانید غذاها را با روغن نارگیل درست کنید تا به رفع این مشکل کمک شود. فقط یادتان باشد این روغن نباید حرارت ببیند چون سرطان‌زا خواهدشد.


گرفتگی عضلات پا

گرفتگی عضلانی در دوران بارداری در ران، ساق و پاها احساس می‌شود. این درد را 3 ماهه سوم جزو شایع‌ترین شکایت‌های خانم‌های باردار است. باور عمومی بر این است که گرفتگی‌های عضلانی عموما به دلیل کمبود کلسیم و منیزیم رخ می‌دهد. به این دلیل که حدود هفته بیستم جنین نیاز بیشتری به این موادمغذی دارد و از بدن تغذیه می‌کند. بهترین راهکار این است که اگر احساس درد در عضلاتتان داشتید، با پزشک مشورت کنید تا اگر لازم بود، برایتان مکمل‌های منیزیم و کلسیم تجویز کند. سبزی‌های برگ‌سبز، کنجد و بادام هم می‌تواند به برطرف کردن این درد کمک ‌کند. از نشستن یا ایستادن‌های طولانی اجتناب کنید، ماساژ دادن و گذاشتن یک بالشتک کوچک زیر پاها هم از دیگر روش‌های موثر برای رفع این درد است.


احتباس آب

میزان زیاد آب در بافت‌های بدن باعث ایجاد احتباس آن می‌شود. این اتفاق برای خیلی از خانم‌های باردار می‌افتد و معمولا باعث متورم شدن پاها، صورت و دست‌ها می‌شود. اگر فشارخونتان بالا باشد، احتمال این اتفاق به دلیل عبور مایع از جریان خون به بافت‌ها بیشتر است. هورمون‌هایی هم که در این دوران ترشح می‌شوند، می‌توانند باعث احتباس سدیم در کلیه‌ها و بعد احتباس آب در اندام‌ها شوند. اگر می‌خواهید از این عارضه در این دوران درامان بمانید به این توصیه‌ها دقت کنید؛ نمک را از برنامه غذایی‌تان حذف کنید یا مصرف آن را به حداقل برسانید، به مدت طولانی نایستید، مصرف غلات و ماهی را بیشتر کنید و حداقل 8 لیوان آب در طول روز مصرف ‌کنید تا از کارکرد مناسب کلیه‌هایتان مطمئن شوید و مراقب باشید حتما مقادیر قابل‌ملاحظه‌ای ویتامینB6، منیزیم و ویتامینE دریافت کنید.


سوزش معده

پروژسترون مقصر اصلی این احساس است. شل‌شدن دریچه ورودی معده باعث می‌شود اسید معده راحت‌تر داخل مری شود و احساس سوزش سردل ایجاد می‌شود. جنین هم می‌تواند روی معده فشار بیاورد. برای حل این مشکل وعده‌های غذایی با حجم کمتر و تعداد بیشتر مصرف کنید. نوشیدن شیر به این دلیل که اسید را خنثی می‌کند، می‌تواند مفید باشد. دور غذاهای تند را هم خط بکشید.


درد در ناحیه پستان

یکی از نشانه‌های بارز بارداری، سنگینی سینه‌ها و احساس ناراحتی‌ در ناحیه نوک پستان‌هاست. این درد در نتیجه تغییر هورمون‌ها برای آماده کردن پستان‌ها برای شیردهی است. پس نگران نباشید، چون طبیعی است. مصرف ویتامینB6 می‌تواند احساس درد و ناراحتی‌ پستان‌ها را کاهش دهد.


آیا کاری هست که بتوانم برای تسکین درد شکم در طول بارداری انجام دهم؟

-خوردن غذاهای کم و مکرر

-به طورمنظم ورزش کردن

-غذاهای غنی از فیبر (شامل میوه ها, سبزیجات و سبوس) را انتخاب کنید.

-نوشیدن آب زیاد

-مثانه تان را خالی کنید

-تا جایی که می توانید استراحت کنید



منبع : darmanbama

[ بازدید : 137 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 30 مهر 1398 ] [ 14:13 ] [ salamat ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]