ما هستیم تا شما سالم بمانید.

پزشکی

انگور؛ 8 خاصیت شگفت انگیز انگور (Grape) برای سلامتی بدن

نتیجه تصویری برای انگور

مواد مغذی موجود در انگور می‌تواند بدن را در برابر سرطان، مشکلات چشم، بیماری‌های قلبی عروقی و … محافظت نماید. رسوراترول یک ماده مغذی کلیدی در انگور است که می‌تواند در سلامتی انسان نقش به سزایی داشته باشد. انگور منبع خوبی از فیبر، پتاسیم و تعدادی از ویتامین‌ها و سایر مواد معدنی است. افراد دیابتی تا زمانی که دارای یک برنامه رژیم غذایی هستند، انگور برایشان یک میوه مناسب است. همچنین انگور منبع خوبی از فیبر و آب است. آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی دیگر موجود در انگور بسیار مقوی هستند، اگر چه تحقیقات بیشتری برای تأیید برخی از مزایای آن ضروری است.

در ادامه این مقاله از یزدنیوز به بررسی خواص مختلف این میوه خواهیم پرداخت.


1. فواید انگور برای سرطان

انگور حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی است که با نام پلی‌فنل‌ها شناخته می‌شوند. به نظر می‌رسد این خواص، ضد التهابی و دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. یکی از این‌ها رسوراترول است. این ماده در پوست انگور قرمز یافت می‌شود. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که رسوراترول می‌تواند باعث کاهش یا جلوگیری از رشد تومورهای لنفاوی، کبد، معده، پستان، روده بزرگ، سرطان پوست و سرطان خون شود. یکی دیگر از ضد التهابی طبیعی که در انگور وجود دارد زردینه کوئرستین است. مطالعات نیز نشان می‌دهند که این ماده می‌تواند به جلوگیری یا کاهش رشد سرطان کمک کند.


2. مزایای انگور در سلامت قلب

مطالعات بر روی حیوانات نشان داده است که کوئرستین و رسوراترول می‌توانند خطر ابتلا به تصلب شرایین را کاهش دهند و خطرات ناشی از آسیب‌های کلسترول بد (LDL ) را کاهش دهند. در این مطالعات عمدتاً از زردینه با دوزهای به مراتب بالاتر از آنچه که معمولاً توسط انسان مصرف می‌شود، استفاده می‌شود. پلی‌فنل‌ها در انگور، مانند رسوراترول، دارای خواص آنتی اکسیدان، کاهش چربی خون و ضد التهابی هستند که می‌توانند خطر بیماری قلبی عروقی (CVD) را کاهش دهند. این مواد با جلوگیری از تشکیل پلاکت، کاهش فشار خون و کاهش خطر تپش قلب با ریتم نامنظم موجب کاهش خطر بیماری قلبی عروقی می‌شوند. انگور حاوی فیبر و پتاسیم است که هر دو موجب سلامت قلب می‌شوند. انجمن قلب آمریکا (AHA)، افزایش مصرف پتاسیم و کاهش مصرف سدیم برای بهبود فشار خون و سلامت قلب و عروق را توصیه می‌کند. مطالعه‌ای در ایالات متحده نشان داده است که افرادی که سدیم بیشتری نسبت به پتاسیم مصرف می‌کنند، در همه موارد خطر ابتلا به مرگ و میر در آن‌ها بیشتر است. مصرف زیاد پتاسیم با کاهش خطر سکته مغزی، محافظت در مقابل از دست دادن توده عضلانی و حفظ تراکم مواد معدنی استخوان همراه است.


3. خواص انگور برای فشار خون

افزایش مصرف پتاسیم می‌تواند به کاهش اثرات منفی سدیم بیش از حد در رژیم غذایی کمک کند. انگور دارای مقدار پتاسیم بالایی است. این نشان می‌دهد که انگور می‌تواند به کاهش اثرات سدیم در افراد مبتلا به فشار خون بالا کمک کند. انگورها منبع خوبی از فیبر هستند که فیبر برای حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی، از جمله سلامت قلب و فشار خون بسیار مهم است.


4. مزایا و خواص انگور برای درمان یبوست

انگور حاوی آب و فیبر است و به افراد کمک می‌کند تا آب بدنشان تأمین شود و همچنین حرکات روده‌ای را منظم می‌کند و خطر ابتلا به یبوست را کاهش می‌دهد.


5. فواید و مزایای انگور برای آلرژی

به علت اثرات ضد التهابی کوئرستین، برخی معتقدند که مصرف انگور می‌تواند به کاهش علائم آلرژی‌ها، از جمله آبریزش بینی، آبریزش چشم (اشک) و کهیر کمک کند. با این حال، هیچ مطالعات انسانی برای اثبات این نظریه انجام نشده است.


6. خواص و فواید انگور برای بیماری دیابت

نتایج یک مطالعه نشان داده است که مصرف میوه‌های خاصی (اما نه آبمیوه) می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در بزرگسالان کاهش دهد. در طول 22 سال مطالعه که شامل 187382 شرکت کننده بود، 5/6 درصد از شرکت کنندگان به دیابت مبتلا شدند. با این حال، افرادی که سه بار در هفته از زغال اخته، انگور، کشمش، سیب یا گلابی مصرف کردند، در مقایسه با افرادی که از این میوه‌ها استفاده نمی‌کردند، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در آن‌ها کمتر از 7 درصد بود.


7. خواص انگور در نوروپاتی و رتینوپاتی دیابتی

برخی مطالعات نشان داده‌اند که رسوراترول می‌تواند از نوروپاتی دیابتی جلوگیری کند، که بر عملکرد عصب تأثیر می‌گذارد. دانشمندان بر این باور هستند که این مسئله به دلیل خواصمحافظت عصبی موجود در این ترکیب است.
همچنین مطالعات بر روی حیوانات نشان داده است که رسوراترول ممکن است اثر حفاظتی در برابر رتینوپاتی داشته باشد که به شدت بر روی بینایی تأثیر می‌گذارد. نوروپاتی و رتینوپاتی دیابتی ممکن است منجر به دیابت شوند.


8. مزایای انگور در درمان آکنه

نتایج یک مطالعه آزمایشگاهی منتشر شده در مجله پوست و گیاه پزشکی ادعا می‌کند که رسوراترول می‌تواند به درمان آکنه کمک کند، به ویژه اگر با پراکسید بنزوئیل به عنوان یک درمان موضعی استفاده شود.


ارزش غذایی انگور

در هر 100 گرم از انگور:

انرژی: 69 کیلوکالری
کربوهیدرات: 18 گرم
پروتئین: 72/0 گرم
چربی: 16/0 گرم
ویتامین A: 66 واحد
ویتامین C: 8/10 میلی گرم
ویتامین E: 19/0 میلی گرم
ویتامین K: 6/14 میکرو گرم
پتاسیم: 191 میلی گرم
سدیم: 0 گرم
کلسیم: 10 میلی گرم
مس: 127/0 میلی گرم
آهن: 36/0 میلی گرم
منگنز: 071/0 میلی گرم
منیزیم: 7 میلی گرم
روی: 07/0 میلی گرم


منبع : yazdnews

[ بازدید : 118 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 2 آبان 1398 ] [ 9:53 ] [ salamat ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]